Na co zwracać uwagę przygotowując się do zaciągnięcia kredytu gotówkowego?

Co zrobić, gdy brakuje nam gotówki, a inwestycja, jaka nas czeka, jest na tyle ważna, że nie możemy czekać aż uzbieramy odpowiednią kwotę? Rozwiązaniem piętrzących się z tego powodu problemów może okazać się kredyt gotówkowy. Na co zatem zwracać uwagę zaciągając go?

Oprocentowanie

To oprocentowanie kredytu wydaje się mieć kluczowe znaczenie przy ocenie jego atrakcyjności. Informuje nas o tym, ile odsetek będziemy musieli zwrócić bankowi, a tym samym – jaka jest rzeczywista wartość pomocy, która została nam zaproponowana. Oprocentowanie nie jest jedynym kosztem kredytu, nadal jednak stanowi jego największe obciążenie. Im jest niższe, tym lepiej, choć samo w sobie nie może stanowić jedynego kryterium wyboru.

Prowizja

Wysokość prowizji jest ustalana każdorazowo przez bank, potrafi być przy tym różna nawet w jednym banku, jeśli w centrum naszego zainteresowania znajdują się dwa produkty bankowe. To właśnie ona informuje nas o tym, jak duże są koszty związane z samym złożeniem i rozpatrzeniem wniosku kredytowego. Banki raz na jakiś czas zrzekają się jej, choć niejednokrotnie brak prowizji potrafią powetować sobie wyższym oprocentowaniem kredytu.

Koszty dodatkowe

Oprocentowanie i prowizja nie są wcale jedynymi kosztami, a jakimi musi liczyć się osoba zastanawiająca się nad zaciągnięciem kredytu gotówkowego. Banki potrafią wprowadzać do umowy kredytowej także koszty dodatkowe. Najczęściej spotykanym jest ubezpieczenie kredytu. Przeważnie kojarzy się nam ono z kredytami hipotecznymi, mamy z nim jednak do czynienia również w przypadku kredytów gotówkowych i nie dzieje się tak wcale rzadko.

Polecane  Jak wybrać dobry kredyt samochodowy?

RRSO

Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania to wskaźnik, który już od kilku lat musi być podawany klientom przez wszystkie instytucje udzielające wsparcia kredytowego. Jest on o tyle ważny, że informuje, jaki procent kredytu stanowią wszelkie koszty, które nie są samą kwotą pożyczoną klientowi. RRSO to wskaźnik obiektywny, który przydaje się zwłaszcza podczas wstępnej analizy ofert, a więc wtedy, gdy staramy się wyłonić najciekawsze propozycje.